۸ گام برای رسیدن به هدف و موفقیت های بزرگ در سال جدید

اشتراک گذاری این خبر

وقتی به پایان سال نزدیک می شویم، همواره زمان بیشتری را به تصمیم گیری و برنامه ریزی برای رسیدن به هدف های خود در سال آینده اختصاص می دهیم. آیا شما اهدافتان را تعیین می کنید؟ آیا اهداف سال گذشته را بدون محقق کردنشان رها می کنید؟ آیا در طول زندگی اهداف جدید را فراموش می کنید؟ طبق گزارش دانشگاه Scranton در سال ۲۰۱۴، تنها ۸ درصد از افراد رسیدن به هدف های جدید خود را تجربه می کنند و اغلب افراد در این مورد ناکام هستند.

بیایید فقط درباره تصمیم های سال جدید صحبت نکنیم، بلکه کل اهدافمان را در نظر بگیریم. چرا ما تاکنون در رسیدن به هدف های تعیین شده آن طور که باید، موفق عمل نکرده ایم؟! آیا این اهداف را از صمیم قلب نمی خواهیم؟! بر اساس هر دو تجربیات تحقیقاتی و شخصی می توان سه دلیل را با دقت بیان کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

 ما اهداف زیادی را برای مدت زمان کوتاهی در نظر می گیریم

وقتی اهداف زیادی را برای خود در نظر می گیریم، به عنوان مثال سفر کردن فراوان، راه اندازی یک کسب و کار، کم کردن ۱۰ کیلوگرم وزن، شرکت در مسابقه دو ماراتن، انتخاب شریک زندگی، مادر یا پدر شدن و خیلی موارد دیگر، باید توجه داشته باشیم که رسیدن به هدف های بزرگ نیازمند تمرکز است و در نظر گرفتن تمام آن ها در یک زمان واحد باعث کاهش تمرکز و حواس پرتی مان می شود.

هنگامی که این اتفاق می افتد، ما زمان زیادی را صرف رسیدن به هدف های خود می کنیم؛ بدون آن که به موفقیتی دست پیدا کنیم.

این به این معنا نیست که ما نباید اهداف زیادی داشته باشیم. ما در طول زندگی ملزم به تغییر اهداف خود در طول مراحل زندگی هستیم و لیست اهداف ما ممکن است حتی در طول زمان رشد کنند، اما آنچه ما باید اکنون بر روی آن تمرکز کنیم، انتخاب یک تا سه هدف است که واقعا برای ما مهم است و ما واقعا می خواهیم در حال حاضر، رسیدن به هدف های مشخص شده را تجربه کنیم.

 ما واقعا نمی خواهیم به اهداف تعیین دست پیدا کنیم

آیا تا به حال به اهداف تعیین شده خود فکر کرده اید؟

من برای سال های زیادی انجام تمرینات مدیتیشن را در لیست خودم قرار دادم، اما به سختی این تمرینات را انجام می دادم. در حقیقت، این مورد در طی پنج سال گذشته در فهرست اهداف من بوده است، اما حتی من یک دراز و نشست ساده را نیز انجام ندادم. هر وقت تلاش کردم در خانه این تمرینات را انجام دهم، یا از احساس خستگی یا احساس نفرت آن را انجام دادم. در عین حال جلسات یوگا را خیلی دوست داشتم و برای گذراندن یک ساعت تمرین به مرکز یوگا می رفتم. بنابراین تصمیم گرفتم برای انجام تمرینات مدیتیشن راه های دیگری را امتحان کنم.  

همان طور که به اهدافم نگاه کردم، متوجه شدم که واقعا نمی خواهم به برخی از اهدافی که دارم دست پیدا کنم. ممکن است ما برای این اهداف وقت زیادی صرف کرده باشیم، اما زمانی که متوجه شدیم واقعا آن ها را نمی خواهیم، این اهداف به راحتی تبدیل به یک مشکل می شود. به عنوان مثال، آیا می دانید چرا می خواهید این هدف شغلی تان را دنبال کنید؟ این اهداف می تواند بالا رفتن از نردبان پیشرفت در یک شرکت مسافرتی یا راه اندازی یک کسب و کار جدید باشد.

 ما اهدافی را تعیین می کنیم که در یک چارچوب زمانی بسیار مبهم و یا بسیار دشوار قرار دارند

اگر اهداف متوسطی را تعیین می کنید، نتایج متوسط خواهید داشت. اگر اهداف مبهم را تعیین می کنید، نتیجه های مبهم دریافت خواهید کرد. برای رسیدن به هدف هایتان باید دقیقا جزئیات، زمان و برنامه آن را برای خودتان مشخص کنید تا تصویر واضحی از آن ها داشته باشید.

همچنین هنگامی که اهدافمان را تعیین می کنیم، بهتر است مراحل و جدول زمانی اقداماتی را که می خواهیم انجام دهیم را مشخص کنیم. اگر ما بتوانیم بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پیش برویم قطعا خواهیم توانست رسیدن به هدف هایمان را تجربه کنیم و به موفقیت در زندگی دست پیدا کنیم.

۸ گام برای تنظیم اهداف هوشمندانه و رسیدن به هدف ها

با توجه به عدم اطمینان های روز افزون امروزه، همه ما تا حدی به دنبال کسب اطمینان هستیم. این که شما سلامت جسمی را به عنوان یک هدف در نظر می گیرید، به این معناست که باید مبالغی را برای هزینه های پزشکی کنار بگذارید، یا این که وقتی می خواهید کسب و کار جدید راه بیندازید، باید استقلال و آزادیتان بیشتر شود.

ما باید طوری اهداف خود را تنظیم کنیم که موجب رشد و پیشرفت ما شوند. رسیدن به هدف ها، اعتماد به نفس ما را افزایش می دهد. هنگامی که ما به اهداف تعیین شده خود می رسیم، انگیزه بیشتری برای تحقق اهداف بعدی به دست می آوریم؛ چرا که به این اطمینان رسیده ایم که ما می توانیم. دوستان عزیز سایت خانه سرمایه، در ادامه با ما همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، به هشت گام مهم برای رسیدن به هدف ها اشاره می کنیم:

 اهداف خود را یادداشت کنید

از آنجایی که ما آدم های پرمشغله و پردغدغه ای هستیم، ممکن است با گذشت زمان اهداف را فراموش کنیم و یا دیگر شور و اشتیاق گذشته را برای رسیدن به هدف ها نداشته باشیم.

 سه مورد از اهداف بسیار مهم را برای خود انتخاب کنید

اهدافی را که واقعا می خواهید به دست بیاورید را انتخاب کنید، نه اهدافی که احساس می کنید یا به نظر می رسد خوب هستند.

 بدانید که شما برای چه می خواهید به این اهداف دست پیدا کنید

شما فقط خودتان باید از این موضوع اطلاع داشته باشید. چرا می خواهید وزن کم کنید؟ چرا می خواهید پیشرفت کنید؟ انگیزه شما برای شروع کسب و کار چیست؟

 اهدافی را که اهمیت دارند را بر اساس یک برنامه زمانی مشخص اولویت بندی کنید

یک لیست از اقداماتی که باید انجام دهید با تاریخ مشخص تهیه کنید. سپس این اقدامات را به گام های کوچک تقسیم بندی کنید. در واقع برخی از مربیان به شما پیشنهاد می دهند که اهداف خود را به مراحل بسیار ساده ای که می توانید بلافاصله آن را انجام دهید، تقسیم بندی کنید.

 اهداف و اقدامات خود را در جایی که قابل مشاهده است، به نمایش بگذارید.

ایجاد اهداف، چشم اندازها و مراحل اقدامات قابل مشاهده، نه تنها خواسته هایتان را به شما یادآوری می کنند، بلکه به شما امکان می دهند تا میزان پیشرفت خود را بررسی کرده و مسیر رسیدن به هدف هایتان را مشاهده کنید.

 آن ها را اجرا کنید

اگر هیچ کاری انجام ندهید مسلما پیشرفت نخواهید کرد. برنامه ریزی های دقیق و فراوان ممکن است به عنوان یک اقدام پربار و تحسین برانگیز باشد؛ اما شما فقط با برنامه ریزی خالی به هدف خود نخواهید رسید. شما باید اقدام کنید و این مهمترین مرحله برای رسیدن به هدف هایتان است.

 پیگیری پیشرفت

برای بررسی پیشرفت خود، به طور مداوم با خودتان صحبت کنید. اگر بررسی های هفتگی را به طور منظم انجام دهید، می توانید مسیر پیشرفت را بررسی کنید.

برنامه روزانه خود را بدانید. هنگامی که اهدافمان را تعیین می کنیم، تمایل داریم که بلند پرواز باشیم و می خواهیم بیشترین مقدار را در حداقل زمان به دست آوریم. هنگامی که نتایج را نمی بینیم، رها کردن اهداف برایمان آسان تر است. اقدامات را واقع گرایانه برنامه ریزی کنید. کاری که می توانید انجام دهید را برنامه ریزی کنید و اهدافتان را در حد محدودیت تان انتخاب کنید.

اگر شما خود را به دلیل نداشتن یک سری مهارت ها و تجارب قادر به پیشرفت نمی دانید، بیرون بروید و این دانش، مهارت ها و تجربیات را به دست آورید.

 دریافت بازخورد از پیشرفت

گاهی اوقات ممکن است برخلاف اقدامات زیادی که انجام می دهیم، احساس نارضایتی داشته باشیم. این کمک می کند که گروه های پشتیبانی یا افرادی که به شما اعتماد می کنند، بتوانند بازخورد صادقانه ای را ارائه دهند. نظرات دیگران باعث انگیزه و انجام دادن بهتر کارها می شود.

مراقب باشید که چه کسی به شما بازخورد می دهد. قرار گرفتن در کنار افراد منفی گرا بسیار دشوار است. معیار افراد برای مشخص کردن کار درست متفاوت است و هیچ ملاک مشخص و ثابتی ندارد.

نتیجه گیری

گام های فوق راهنمایی ارزشمندی را برای تعیین اهداف هوشمندانه به شما ارائه می دهند. شما باید اهدافی مشخص، قابل اندازه گیری، قابل اجرا، واقع بینانه و مبتنی بر زمان برای خود تعیین کنید. اما در عین حال باید روش های دستیابی به اهداف را دائما مورد نقد و ارزیابی قرار دهید.

در حالی که ممکن است ما برای رسیدن به هدف های خود مضطرب باشیم، باید یاد بگیریم که صبور باشیم وتلاش کنیم، همچنین از شکست هایمان درس بگیریم. وقتی شکست خوردید، سریع تسلیم نشوید و بگویید که آینده تمام نشده و حتما بعدا موفق خواهید شد.

 موفق ترین افراد نه تنها به مهارت، استعداد یا تجربه خود متکی نبودند، بلکه آن ها بسیار تلاش کرده اند. این چیزی است که افراد به آن عمل می کنند و رسید به هدف هایشان را تجربه می کنند.

به هر حال شما باید از رسیدن به هدف هایتان لذت ببرید و فراموش نکنید که این یک فرآیند چند مرحله ای است.

مشترک شدن در خبرنامه ما

به روز رسانی دریافت کنید و از بهترین ها بیاموزید

اخبار و رویدادهای بیشتری در خصوص کتاب و کنکور و تیزهوشان مشاده کنید.

اخبار

چه‌جوری درس بخونم؟

روش پس‌ختام یا PQ❹R این روش برای متن‌های علمی قابل استفاده است و اسمش از حروف اول ۶ مرحله این روش ساخته شده: Preview (پیش‌خوانی) -> Question (سوال)

آیا می خواهید دانش خود را تقویت کنید؟

با ما تماس بگیرید و در تماس باشید

💳 ارسال تصویر تراکنش کارت به کارت

شماره کارت: 3529-4934-1410-6362

علیرضا احمدزاده سبزه وار