زیست شناسی دوازدهم تست

اشتراک گذاری این خبر

زیست شناسی دوازدهم تست

 

کتاب کمک درسی زیست شناسی دوازدهم از انتشارات خیلی سبز دارای بخش‌های مختلف از جمله تست‌های‌ترکیبی، گفتارها و پاسخنامه تشریحی می‌باشد. در این کتاب شما می‌توانید ۴ فصل مهم را مورد بررسی قرار دهید و در رابطه با نکات آن به حل مسائل مختلف بپردازید.

دانش آموزان می‌توانند با مطالعهٔ کتاب زیست دوازدهم تست خیلی سبز جهت شرکت در کنکور سراسری و آزمون‌های مختلف، آمادگی لازم را کسب کنند.

محتوای کتاب کمک درسی زیست دوازدهم

محتوای هر فصل از گفتارها، تست‌های‌ترکیبی و پاسخنامه تشریحی تشکیل می‌شود. در ابتدای هر فصل شاهد چند گفتار هستیم. اغلب گفتارهای هر فصل بیش از ۳ گفتار می‌باشند. پس از پایان گفتارها شاهد تست‌های‌ترکیبی از مطالب گفته شده خواهیم بود.

 مجموعه‌ای از تست‌های آسان و سخت را در این بخش مشاهده می‌کنید. در پایان هر فصل نیز می‌توانید پاسخ‌های کاملا تشریحی را مورد بررسی قرار دهید. شایان ذکر است که قبل از تست‌های‌ترکیبی ۲ بخش گفتارها یا همان درسنامه نیز شاهد انواعی از تست‌های مختلف هستید. این تست‌ها مربوط به مطالب و موضوعات گفته شده می‌باشند و به صورت مستقل و جهت افزایش فهم مطالب ارائه شده‌اند. جمع‌آوری پرسش‌های چهارگزینه‌ای در سطوح مختلف و تیپ‌های متنوع، کتاب فوق را تبدیل به یک کتاب جامع کرده است.

درسنامه کتاب تست زیست شناسی دوازدهم

در ابتدای هر مبحث این کتاب، درسنامه‌ای با حجم متوسط قرار داده شده است که شامل جدول‌هایی پرکاربرد می‌شود. این جدول‌ها باعث می‌شوند تا دانش آموزان به صورت مفهومی مباحث را فراگیرند و بتوانند پس هر بار مرور سطح دانش خود را بالاتر ببرند.

درسنامهٔ این کتاب با لحنی روان و قابل فهم تالیف شده است که باعث شده حتی پیچیده‌ترین نکات هم برای دانش آموزان آسان و مفهوم باشد. جدول‌ها و نمودارهایی که در این کتاب قرار داده شده نیز مطالب کتاب را با بیانی ساده به دانش آموزان ارائه داده است.

تمامی نکات کنکوری که در کتاب زیست شناسی دوازدهم تست گردآوری شده است، کاملا مطابق با سطح کنکور سراسری می‌باشد.

درسنامه این کتاب به گونه‌ای طراحی شده است که دانش آموزان و داوطلبان کنکور می‌توانند با مطالعهٔ آن به مطالب کتاب درسی بیشتر مسلط شوند و از اتلاف وقتشان جلوگیری می‌شود چرا که حجم این درسنامه نسبت به درسنامه کتاب‌های کمک آموزشی دیگر، کمتر می‌باشد. مطالعهٔ این کتاب برای دانش آموزان با هر سطح دانش مناسب می‌باشد. اگر مطالب این کتاب را به سه دسته تقسیم کنیم بیشترین مقدار این درسنامه تشابه با کتاب درسی دارد و مابقی شامل خلاصه سازی کتاب درسی و تست و نکته می‌باشد.

از خصوصیات مثبت این درسنامه می‌توان به بیان روان و طنز آلود آن اشاره کرد که از این رو دانش آموزان را به مطالعه این درسنامه تشویق می‌کند و باعث می‌شود هرچه بهتر مطالب درسی را فراگیرند. همچنین برای دانش آموزانی که بیشتر تمایل دارند نکات کنکوری را مطالعه نمایند، نکات کنکوری با علامت خاصی مشخص شده‌اند و از دیگر نکات مثبت درسنامه نیز می‌توان به علامت گذاری هر پاراگراف اشاره کرد. قسمت‌هایی نیز به نام یادآوری قرار داده شده که دانش آموزان جهت مرور نکات درسی می‌توانند آن‌ها را مطالعه کنند.

تست‌های کتاب تست زیست شناسی دوازدهم

تعداد تست‌هایی که در هر بخش قرار داده شده‌اند تا حدودی مطابق با تعداد تست‌های همان مبحث در کنکور سراسری سال‌های گذشته می‌باشد. محتوای این تست‌ها نیز کاملا منطبق با محتوای کتاب درسی هستند و با توجه به‌ترتیب مباحث داخل کتاب درسی، قرار داده شده‌اند.

تست‌های این کتاب کاملا طبقه بندی شده است و شامل تست‌هایی مانند: تست‌هایی با فعل منفی، تست جای خالی، تست‌های شمارشی و غیره می‌باشد. در قسمت تست این کتاب، تست‌هایی مطابق با کنکورهای سراسری سال‌های گذشته وجود دارد که باعث می‌شود دانش آموزان با فضای کنکور و چگونگی سطح تست‌ها آشنا شوند.

مطالعه این کتاب در تمامی طول سال تحصیلی و بعد از مسلط شدن به تمامی مباحث کتاب پایه، به دانش آموزان عزیز توصیه می‌شود. در ابتدا به عنوان منبع اصلی مطالعه، کتاب درسی الویت دارد.

انواعی از آیکون‌ها

وجود انواعی از آیکون‌ها در کتاب کمک درسی زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز سبب محبوبیت این کتاب در میان دانش آموزان شده است. آیکون‌هایی همچون نکته، نکات، حاشیه، یادآوری، ترکیب، پاورقی، مفهوم و جمع‌بندی را در کتاب فوق به وفور می‌بینید.  این آیکن‌ها کمک فراوانی به دانش آموزان جهت راحت فرا گرفتن مطالب می‌کنند.

از آنجایی که نشانه‌ها زودتر از مفاهیم به ذهن انسان می‌نشینند وجود این آیکن‌ها نیز سبب یادگیری بهتر مطالب می‌شود. از اینرو به خوانندگان این کتاب توصیه می‌شود در هنگام مطالعه و بررسی این کتاب آیکن‌ها را مورد توجه قرار دهند. وجود این علائم را در کتاب فوق به فال نیک بگیرید و از نکات و مفاهیم آن غافل نشوید.

ویژگی‌های کلی کتاب تست زیست دوازدهم

جدول‌های متنوع و پرکاربرد

تست‌های چالشی جهت مطالعه دانش آموزان با سطح علمی بالاتر

تست‌های ترکیبی

تطابق با کتاب درسی با محتوایی ساده‌تر

 

لینک خرید 

مشترک شدن در خبرنامه ما

به روز رسانی دریافت کنید و از بهترین ها بیاموزید

اخبار و رویدادهای بیشتری در خصوص کتاب و کنکور و تیزهوشان مشاده کنید.

اخبار

عید سعید فطر مبارک

عید فطر عید پایان یافتن رمضان نیستعید بر آمدن انسانی نو از خاکستر‌های خویشتن خویش استچونان ققنوس که از خاکستر خویش دوباره متولد می‌شودعید فطر

آیا می خواهید دانش خود را تقویت کنید؟

با ما تماس بگیرید و در تماس باشید

💳 ارسال تصویر تراکنش کارت به کارت

شماره کارت: 3529-4934-1410-6362

علیرضا احمدزاده سبزه وار