بهترین کتاب های آمادگی برای آزمون تیزهوشان

اشتراک گذاری این خبر

قبولی در مدارس خاص می‌تواند ابزاری مهم برای رسیدن به موفقیت باشد. با این حال تحصیل در مدارس تیزهوشان و برتر مانند تیغ دو لبه است. همانقدر که دانش‌آموزان این مدارس شانس موفقیت دارند، درست به همان اندازه نیز ممکن است سرخورده شوند و اعتماد به نفسشان را از دست بدهند. شک نکنید که اگر درست درس بخوانید، شانس قبولیتان کاملن برابر با بچه‌های مدارس خاص است. مخصوصا در این شرایط که کتاب های کمک آموزشی مختلف در بازار وجود دارند. برنامه‌ریزی درسی روزانه یا هفتگی بستگی به پارامترهای زیادی دارد. مسلما برای هر شخص نسبت به شخص دیگر متفاوت است. اما توجه به موارد زیر می‌تواند شما را در این امر کمک کند

 آزمون تیزهوشان پنجم به ششم

  1. دانش‌آموزان کلاس ششم از لحاظ سنی تحمل فشار ناگهانی را ندارند، پس باید ساعات مطالعه را آهسته آهسته زیاد کنند.
  2. یادمان باشد فرزند ما قبل از اینکه متقاضی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم باشد، یک کودک ۱۲ ساله است، پس فضای کودکی فرزندتان را فدای قبولی در مدارس تیزهوشان نکنید. البته که در چنین حالتی موفقیتی نیز بدست نخواهد آمد.
  3. ذهن کودکان در این سن به شکلی است که اگر به اجبار مشغول مطالعه باشند، بازدهی نخواهند داشت.

با این مقدمه می خواهیم مهم ترین و بهترین کتاب های آمادگی برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را بررسی کنیم.  

۱- کتاب ۱۰۰۰ تست استعداد تحلیلی ششم و نهم تیزهوشان مهروماه

هدف اصلی از تالیف کتاب ۱۰۰۰ تست استعداد تحلیلی ششم و نهم مهروماه، تقویت هوش غیر کلامی دانش آموزان و استعداد تحلیلی آن ها برای کسب آمادگی لازم جهت حضور در آزمون استعدادهای درخشان می باشد. این کتاب با ارائه راهنما به همراه حل مثال های گوناگون می تواند دانش آموزان را در پاسخ گویی به سوالات یاری نموده و با دارا بودن پاسخ نامه ای کامل برای تمامی پرسش ها، موجبات لازم را برای درک هر چه بهتر مفاهیم فراهم سازد.  

۲- کتاب سنجش هوش و استعداد ششم IQ گاج

کتاب سنجش هوش و استعداد ششم آیکیو از سه بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول آن با هدف آشنایی و تسلط هر چه بیشتر دانش آموزان با سوالات هوش زبانی و انواع معماها طراحی شده است. در بخش دوم این کتاب نیز سوالات استدلال غیر کلامی و استعداد تحلیلی به همراه درسنامه ای کوتاه ارائه شده اند که مطالعه آن ها تاثیر بسزایی در تقویت قدرت استدلال و تحلیل دانش آموزان دارد. در نهایت، بخش سوم این کتاب دربردارنده سوالات استعداد تحلیلی آزمون های دوره های گذشته می باشد که با مرور آن ها می توانید با سبک و سیاق طراحی سوالات آشنا شوید.  

۳- کتاب هوش و استعداد تحلیلی ششم ابتدایی اندیشمند

کتاب هوش و استعداد تحلیلی ششم اندیشمند شامل تست هایی است که هوش کلامی و هوش غیر کلامی دانش آموزان را به چالش می کشد. هوش کلامی مختص آن دسته از توانایی های ذهنی است که نیازمند درک زبان می باشد و هوش غیر کلامی نیز می تواند در تشخیص ارتباط معنادار بین تصاویر، الگوهای خاص و حجم ها موثر باشد. بنابراین مطالعه این کتاب می تواند موجب حضور توانمند شما در آزمون تیزهوشان گردد.  

۴- کتاب آموزش هوش و استعداد غیر کلامی مهروماه

کتاب هوش و استعداد غیرکلامی مهروماه از دو بخش “الگوها” و “تیپ ها” تشکیل شده است. قسمت اول شامل ارائه الگوهایی می باشد که برای حل سوالات استعداد تحلیلی نیاز است و در قسمت دوم، به طرح سوالاتی از آزمون های استعداد تحلیلی پرداخته شده و در قالب تیپ ها و زیرتیپ ها توضیحاتی ارائه شده است. این کتاب با بیانی شیوا و رسا می تواند سطح آمادگی دانش آموزان را برای شرکت در آزمون تیزهوشان افزایش دهد.  

۵- کتاب هوش فرازمینی ET پنجم و ششم گامی تا فرزانگان

مولف: علی قصاب

انتشارات گامی تا فرزانگان

کتاب هوش فرازمینی ET گامی تا فرزانگان یکی از کاملترین کتب در زمینه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم می باشد و منطبق با آخرین تغییرات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم می باشد. کتاب هوش فرازمینی ET پنجم و ششم گامی تا فرزانگان ویژه دانش آموزان سال پنجم و ششم بوده و دانش آموزان این پایه ها می توانند از آن بهره مند شوند. مطالبی که در این کتاب مورد بررسی قرار می گیرد، شامل هوش زبانی، هوش ریاضی، هوش شهودی، هوش طبیعی و استعداد دقت و تمرکز بوده که هر یک از آن ها شامل زیر شاخه های فراوانی می باشد که به تفصیل در کتاب توضیح داده شده است. در ویرایش جدید این کتاب بیش از ۳۰۵ مبحث و ۵۰۰۰ تست از مباحث ذکر شده وجود دارد.  

۶- کتاب هوش کمپلکس پنجم و ششم دبستان مهروماه

کتاب هوش کمپلکس مهروماه نیز یکی از کاملترین منابع برای شرکت کنندگان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم است. این کتاب که مخصوص دانش آموزان مقاطع پنجم و ششم است، در ویرایش ۱۴۰۰ خود شامل بخش های هوش و استعداد غیر کلامی (استعداد تحلیلی)، هوش و استعداد کلامی، هوش ریاضی، هوش فنی، سرعت و دقت و تمرکز و خلاقیت می باشد که هر یک از این بخش ها خود شامل مباحث جزئی تر می شوند.  

۷- کتاب هوش مالتیپل ششم به هفتم خیلی سبز

کتاب هوش مالتیپل خیلی سبز شامل فصل هایی از قبیل هوش تصویری- فضایی، هوش کلامی- زبانی، هوش منطقی، هوش ریاضی، هوش اجتماعی، هوش فنی- مکانیکی، استعداد تحلیلی، کفایت داده ها و هوش واگرا–هوش هیجانی می باشد.  

مشترک شدن در خبرنامه ما

به روز رسانی دریافت کنید و از بهترین ها بیاموزید

اخبار و رویدادهای بیشتری در خصوص کتاب و کنکور و تیزهوشان مشاده کنید.

اخبار

مراسم رونمایی از کتاب استعداد تحصیلی ET نهم

مراسم رونمایی از کتاب استعداد تحصیلی ET نهم 💖با حضور:۱️⃣تیم تالیف:      ٢٠ نفر از اساتید گرامی۲️⃣موسس و مدیرعامل انتشارات گامی تا فرزانگان:      آقای علیرضا احمدزاده۳️⃣موسس

آیا می خواهید دانش خود را تقویت کنید؟

با ما تماس بگیرید و در تماس باشید

💳 ارسال تصویر تراکنش کارت به کارت

شماره کارت: 3529-4934-1410-6362

علیرضا احمدزاده سبزه وار