آرایه‌های ادبی الگو

اشتراک گذاری این خبر

قسمت آرایه‌های ادبی یکی از مباحث مهم در کنکور است که اگر دانش آموزان بر این قسمت مسلط باشند می‌توانند در کنکور از دیگر رقیبان پیشی بگیرند. کتاب آرایه‌های ادبی نظام جدید نشر الگو یکی از منابع خوب مطالعاتی برای این مبحث می‌باشد.

کتاب آرایه‌های ادبی نظام جدید نشر الگو

کتاب آرایه‌های ادبی نظام جدید نشر الگو مانند سایر کتاب‌های نشر الگو، یک کتاب خوب برای آمادگی داوطلبان برای کنکور می‌باشد. این کتاب شامل دو بخش توضیحات آرایه‌های ادبی و تست می‌باشد که این دو در کنار هم می‌تواند باعث آمادگی کامل داوطلبان شده و داوطلبان می‌توانند بر این مبحث تسلط داشته باشند. لحن کتاب نیز به گونه‌ای است که ساده و رسمی است و لحن آن برای همگان قابل فهم می‌باشد. نکته‌ای که در مورد کتاب آرایه‌های ادبی نظام جدید نشر الگو وجود دارد این است که‌ترتیب مباحث کتاب با کتاب‌های درسی هماهنگی ندارد وترتیب آن بر اساس کتاب‌های معمول ادبیات کنکور می‌باشد.

بخش درسنامه کتاب

بخش درسنامه یکی از عمده‌ترین بخش‌های کتاب آرایه‌های ادبی نظام جدید نشر الگو می‌باشد که از مهم‌ترین نقاط قوت این کتاب می‌باشد. در قسمت درسنامه آرایه‌های ادبی نظام جدید نشر الگو، ابتدا یک توضیح خطی در رابطه با هر آرایه ادبی آورده شده است تا داوطلبانی که با این مبحث آشنا نیستند و یا در این بخش ضعیف‌تر می‌باشند، با دیدن این قسمت بتوانند ابتدا با آرایه‌های ادبی آشنا شوند. سپس در ادامه برای هر بخش مثال‌هایی آورده شده است و اگر نکته‌ای در رابطه با هر آرایه ادبی وجود داشته باشد، این نکات در کادری نوشته شده است. بنابراین بخش درسنامه را بیشتر مثال‌های متفاوت تشکیل داده‌اند و برای دانش آموزان متوسط و سطح بالاتر بسیار مناسب و عالی است. اما برای دانش آموزان ضعیف‌تر، ممکن است این دسته از دانش آموزان در این بخش به مشکل بربخورند زیرا این بخش توضیحات خیلی کامل و کافی ندارد و تنها به مثال‌هایی اکتفا نموده است. بنابراین بخش درسنامه کتاب آرایه‌های ادبی نشر الگو برای دانش آموزان ضعیف‌تر مناسب نیست.

بخش تستی کتاب کتاب آرایه‌های ادبی نشر الگو

قسمت اعظم کتاب آرایه‌های ادبی نظام جدید نشر الگو را بخش تست‌ها در برگرفته‌اند و به همین دلیل این کتاب یک منبع بسیار خوب برای تست زنی در قسمت آرایه‌های ادبی می‌باشد. بیش از ۱۰۰۰ تست از آرایه‌های ادبی که از سخت‌ترین مباحث درس ادبیات هستند، در این بخش قرار گرفته است که باعث می‌شود دانش آموزان از داشتن هر گونه منبع دیگری برای این مبحث بی‌نیاز باشند. اما این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که هیچ دانش آموزی برای قسمت آرایه‌های ادبی این تعداد تست را نمی‌خواند و بنابراین شاید تست‌ها خیلی زیاده از حد باشند.

قسمت تستی کتاب آرایه‌های ادبی نشر الگو از دو بخش تشکیل شده است.  اولین بخش از کتاب، تست‌هایی اختصاصی از آرایه‌های ادبی است. در واقع منظور از تست‌های اختصاصی همان تست‌های‌ترکیبی هستند زیرا طبق گفته مولف این کتاب، بیش از ۸۹ درصد از تست‌های کنکور را تست‌های‌ترکیبی تشکیل می‌دهند و در سوالات کنکور خیلی کم سوالات تک آرایه‌ای به چشم می‌خورد. بنابراین این بخش از کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر می‌خواهید این بخش را در کنکور با درصد بالایی بزنید، باید این قسمت را به دقت خوانده و بر آن مسلط شوید. از بخش تست‌های تک آرایه‌ای فقط سوالات کمی آورده شده است تا دانش آموزان بتوانند با کلیات سوالات آشنا شوند. تیپ وترکیب سوالات به گونه‌ای است که دانش آموزان می‌توانند همه مطالب آرایه‌های ادبی را در یک قسمت و در یک جا با هم ببینند.

بخش دیگر تست‌های کتاب آرایه‌های ادبی نظام جدید نشر الگو، شامل سوالات‌ترکیبی و کلی است و بخش بندی آن بر اساس سوالات کنکورهای سراسری می‌باشد. بنابراین داوطلب به راحتی می‌تواند تست‌های این کتاب را در کنار تست‌های کنکورهای سراسری در کنار هم مطالعه نماید. در کل در قسمت تست‌های کتاب همه نوع تیپ سوالی وجود دارد و آورده شده است و شما می‌توانید انواع سوالات تستی کنکورهای سراسری، آزمایشی و تالیفی را در این کتاب مشاهده نمایید.

دیگر قسمت‌های کتاب

علاوه بر بخش‌های تستی و درسنامه کتاب آرایه‌های ادبی نظام جدید نشر الگو، این کتاب شامل بخش‌های دیگری نیز می‌باشد که این بخش‌ها نیز بسیار خوب و قوی هستند. بخش ابتدایی کتاب با عنوان «دو کلمه حرف حساب» شامل بخشی کوتاه است که که پرسش و پاسخ‌های دانش آموزان در رابطه با نحوه خواندن آرایه‌های ادبی می‌باشد و اشتباهی که دانش آموزان اغلب در این مورد انجام می‌دهند را نیز شامل می‌شود که بخش بسیار با ارزش برای دانش آموزان است. در دیگر بخش کتاب، تکنیک‌های تست زنی آورده شده است که این قسمت نیز برای دانش آموزان بسیار عالی و مناسب است. این تکنیک‌ها گرچه خیلی خاص و عجیب و غریب نیستند اما نکته‌ای که باعث با ارزش شدن آن شده است این است که این نکات در قالب یک کتاب چاپ شده است و در اختیار همه دانش آموزان سراسر کشور قرار گرفته است.

جمع بندی

کتاب آرایه‌های ادبی نظام جدید نشر الگو، یک کتاب در رده خوب و نسبتا عالی است که می‌تواند منبعی بسیار مناسب برای آرایه‌های ادبی در کنکور باشد. البته باید دقت کنید که با توجه به اینکه بخش درسنامه این کتاب همانگونه که گفته شد، بسیار جامع نسیت. بنابراین داوطلبان برای یادگیری مطالب باید از منبع یا جزواتی دیگر استفاده کنند. اما قسمت تستی این کتاب آنقدر جامع و کامل است که هیچ کتاب تست دیگری نیاز نیست و دانش آموزان به راحتی می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. البته برای نتیجه گیری بهتر و همچنین تسلط هر چه بیشتر داوطلبان به این مبحث، بهتر است این کتاب یک شب درمیان و یا هر شب مطالعه شود تا مطالب آن ملکه ذهن دانش آموزان شود. البته نحوه استفاده درست و موثرتر از کتاب توسط مولف آن کاملا توضیح داده شده است و همچنین دبیران ادبیات نیز می‌توانند به دانش آموزان در رابطه با نحوه خواندن این کتاب مشاوره دهند. در مجموع ما با یک کتاب قوی در بخش تستی مواجه هستیم که می‌تواند نیاز همه داوطلبان را برآورده سازد.

 

لینک خرید 

مشترک شدن در خبرنامه ما

به روز رسانی دریافت کنید و از بهترین ها بیاموزید

اخبار و رویدادهای بیشتری در خصوص کتاب و کنکور و تیزهوشان مشاده کنید.

اخبار

عید سعید فطر مبارک

عید فطر عید پایان یافتن رمضان نیستعید بر آمدن انسانی نو از خاکستر‌های خویشتن خویش استچونان ققنوس که از خاکستر خویش دوباره متولد می‌شودعید فطر

آیا می خواهید دانش خود را تقویت کنید؟

با ما تماس بگیرید و در تماس باشید

💳 ارسال تصویر تراکنش کارت به کارت

شماره کارت: 3529-4934-1410-6362

علیرضا احمدزاده سبزه وار