شیمی دوازدهم تست جلد اول

اشتراک گذاری این خبر

کتاب شیمی دوازدهم جلد اول شامل ۲ فصل می‌باشد. شالوده اصلی این کتاب را تست‌های چهارگزینه‌ای در سطوح مختلف تشکیل می‌دهند. یکی از بخش‌های مهم این کتاب که در بخش پاسخ تشریحی به آن پرداخته شده است بخش ایستگاه درس و نکته می‌باشد. تست‌های وی آی پی و تست‌های دسا نیز از دیگر بخش‌های کتاب شیمی دوازدهم نوشته بهمن بازرگانی می‌باشند.

کتاب شیمی دوازدهم مبتکران ( دو جلدی )

کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای شیمی دوازدهم از انتشارات مبتکران می‌باشد. کتاب فوق اگرچه دارای تمریناتی سخت و طاقت فرسا است اما با حل نمودن و تمرین کردن این سوالات، دانش آموزان پشت کنکوری می‌توانند به نقطه مناسبی از آمادگی برسند. مسائل و تمرینات این کتاب به گونه‌ای می‌باشند که انگار وزنه‌ای بزرگ به پای یک دونده وصل نموده‌اند و با آن تمرین می‌کند. همین که موقع مسابقه می‌رسد با باز کردن وزنه‌ها احساس پرواز می‌کند و مسابقه برای او سهل و آسان می‌شود.

حل تمرین‌های کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای شیمی دوازدهم اینگونه است. تمرین‌ها بسیار سخت است و شما را برای کنکور آماده می‌کند. اگر می‌توانید سخت‌ترین تمرینات و سوالات شیمی را حل کنید، حتما قادر هستید به سوالات معمولی و سخت کنکور نیز پاسخ دهید و آن زمان است که از شیمی لذت می‌برید. با ادامه مطلب همراه باشید تا اطلاعات کاملی از کتاب پرسش‌های چهار گزینه‌ای جلد اول شیمی دوازدهم به دست آورید.

ویژگی‌های کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای شیمی دوازدهم نوشته بهمن بازرگانی

 همانطور که اشاره شد کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای شیمی دوازدهم از آقای بهمن بازرگانی می‌باشد. جالب است بدانید چاپ نهم این کتاب در سال ۹۸ صورت گرفته است. کتاب فوق در ۶۷۴ صفحه گردآوری و تدوین شده است. کتاب چهارگزینه‌ای شیمی دوازدهم دو فصل کامل از کتاب را تشکیل می‌دهد. ساختار کتاب دارای درسنامه است اما نه درسنامه‌ای که در ابتدای هر درس از این کتاب عنوان شده باشد. ایستگاه‌هایی با عنوان درس و نکته در کتاب وجود دارند که در این نکات با مفاهیم بسیاری از درس می‌توانید آشنا شوید.

پرسش‌های چهارگزینه‌ای بخش اصلی این کتاب می‌باشند که هر یک دارای پاسخ تشریحی و زیر عنوان‌های خاص هستند. هر فصل با آزمون‌های چکاب پوشش داده شده است و در پایان کتاب آزمون‌های جامع برای تقویت بیشتر و بهتر دانش آموزان پشت کنکوری تدوین گردیده‌اند. مفاهیم بسیاری در این کتاب ایده آل وجود دارند که در ادامه مطلب به آنها اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید تا از درجه بندی و اهمیت تست‌های موجود در این کتاب بیشتر آشنا شوید.

ایستگاه درس و نکته شیمی دوازدهم 

در بخش پاسخنامه تشریحی مجموعه‌ای از نکات کلیدی و مهم ذکر شده است. این نکات کلیدی و مهم در کادری با عنوان ایستگاه درس و نکته جمع آوری و تدوین شده‌اند. در واقع عصاره‌ای از جان کتاب را می‌توانید در این کادرها مطالعه نمایید. اگر بخواهید با مفاهیمی به عنوان جزوه درسی آشنا و آگاه شوید می‌توانید از این بخش بهره مند شوید. با یادگیری نکات می‌توانید به راحتی تمامی تست‌های شیمی دوازدهم را پاسخ دهید.

 در کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای شیمی دوازدهم جلد اول نمادهای فراوانی را مشاهده می‌کنید که تصویر یک مرد عینکی برای نماد بخش ایستگاه‌های درس و نکته استفاده شده است. در ادامه این مطلب با چگونگی دشواری تست‌های این کتاب از آسان به سخت آشنا می‌شوید. به صورت کلی تست‌های این کتاب در چهار دسته تقسیم بندی می‌شوند که در بخش‌های بعدی به آنها اشاره خواهیم کرد.

ساختار تست‌های شیمی دوازدهم بهمن بازرگان

تست‌ها در کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای شیمی دوازدهم جلد اول به چهار دسته تقسیم می‌شوند که در این بخش به توضیحاتی در رابطه با آنها اشاره خواهیم کرد.

دسته اول تست‌های آسان: بازگوی عینی در رابطه با مطالب ساده کتاب در این دسته از تست‌ها آورده شده است. معمولا برای حل این تست‌ها زمانی به اندازه کمتر از ۳۰ ثانیه نیاز می‌باشد.

دسته دوم تست‌های متوسط: اگر دانش آموزی با پایه درسی متوسط بخواهد این تست‌ها را حل کند به زمانی کمتر از یک دقیقه نیاز دارد و احتمال غلط زدن تست‌ها کمتر از ۵ درصد است.

دسته سوم تست‌های سخت: زمان پاسخگویی به اینکه سوالات برای دانش آموزان با پایه درسی متوسط و آمادگی بالا تقریبا بیش از یک دقیقه می‌باشد. احتمال غلط زده شدن این تست‌ها بالای ۵۰ درصد است. اگر بخواهید به راحتی آنها را حل کنید باید وقت بیشتری روی مطالعه کتاب درسی و جزوات داشته باشید.

دسته چهارم تست‌های خیلی سخت: این دست از سوالات در زمره تست‌های بسیار سخت محسوب می‌شوند. این تست‌ها برای سوپراستارهای کنکور طراحی شده‌اند و زمان حل آنها برای دانش آموزان معمولی به بی‌نهایت سوق پیدا می‌کند.

تست‌های بسیار مهم و تست‌های ساده

تست‌های ویژه در کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای شیمی دوازدهم به دو دسته با نمادهای خاص تقسیم می‌شود که در این بخش به توضیحاتی در رابطه با آنها می‌پردازیم.

 الف- تست‌های بسیار مهم: تست‌های بسیار مهم یا وی آی تی با نام خارجی v. i. t به نمایش درآمده‌اند. این تست‌ها با دقت و وسواس فراوانی انتخاب شده‌اند که حل آنها برای هر دانش آموز و داوطلبی کار آسانی نیست. این تست‌ها حدود یک سوم از کل کتاب را شامل می‌شوند. اگر بخواهید ۴۰ یا ۵۰ درصد از کنکور سراسری را پاسخ دهید می‌توانید به این تست‌ها تکیه کنید. و یا اگر وقت زیادی را جهت مطالعه شیمی از دست داده‌اید در ماه‌های پایانی تا رسیدن به کنکور می‌توانید تمامی این تست‌ها را مطالعه کنید.

ب- تستهای دسا: دسا مختصری از اعتبارات دومین سطح اهمیت می‌باشد. یعنی تست‌هایی که نسبت به وی آی تی از اهمیت کمتری برخوردار هستند ولی باز هم بخش عمده و قابل توجهی از کتاب را پوشش می‌دهند. البته تست‌های ساده و بی‌علامت نیز در این کتاب عنوان و گردآوری شده‌اند.

نگاهی گذرا به این کتاب

به صورت خلاصه و جزئی در رابطه با کتاب پرسش‌های چهار گزینه‌ای شیمی دوازدهم جلد اول می‌توان به عناوین زیر اشاره کرد.

  • این کتاب از انتشارات مبتکران می‌باشد که در سال ۹۸ به چاپ نهم رسیده است.
  • نویسنده این کتاب مهندس بهمن بازرگانی است.
  • جلد اول این کتاب دارای ۲ فصل است که نکات و مفاهیم فراوانی را تشکیل می‌دهد.
  • بخش اصلی این کتاب را پرسش‌های چهارگزینه‌ای تشکیل می‌دهند.
  • تست‌های این کتاب به چهار دسته آسان، متوسط، ضعیف و خیلی سخت تقسیم می‌شوند.
  • تست‌های دسا دومین سطح اهمیت و تست‌های وی آی تی جزء تست‌های پر اهمیت این کتاب می‌باشند.
  • طرح آموزشی کارتونی برای یادآوری بهتر دانش آموزان جهت آموزش در این کتاب قرار داده شده است.
  • بخشی از کتاب به عنوان مناظره با دانش آموزان طراحی شده است که در این بخش به سوالات متداول داوطلبان و دانش آموزان پاسخ داده می‌شود

 

ارسال رایگان با ۲۰ درصد تخفیف

لینک خرید 

مشترک شدن در خبرنامه ما

به روز رسانی دریافت کنید و از بهترین ها بیاموزید

اخبار و رویدادهای بیشتری در خصوص کتاب و کنکور و تیزهوشان مشاده کنید.

اخبار

عید سعید فطر مبارک

عید فطر عید پایان یافتن رمضان نیستعید بر آمدن انسانی نو از خاکستر‌های خویشتن خویش استچونان ققنوس که از خاکستر خویش دوباره متولد می‌شودعید فطر

آیا می خواهید دانش خود را تقویت کنید؟

با ما تماس بگیرید و در تماس باشید

💳 ارسال تصویر تراکنش کارت به کارت

شماره کارت: 3529-4934-1410-6362

علیرضا احمدزاده سبزه وار