تست شیمی یازدهم تک جلدی مبتکران بهمن بازرگانی

اشتراک گذاری این خبر

شیمی یکی از درس‌هایی است که دانش آموزان رشته ریاضی و تجربی برای موفقیت در کنکور باید به آن مسلط باشند. اما جزییات بسیار زیاد این درس باعث شده است که استفاده از کتاب‌های کنکوری مانند شیمی یازدهم مبتکران ضروری باشد. شیمی پایه یازدهم از انتشارات مبتکران طوری نوشته شده است که شما بدون نیاز به کلاس‌های کنکور پر زرق و برق بتوانید درصد بسیار خوبی در کنکور سراسری کسب کنید. پس اگر با درس شیمی مشکل دارید، خواندن این کتاب نگرش شما را به مبحث شیمی تغییر خواهد داد.

شیمی یازدهم مبتکران چه ویژگی‌هایی دارد؟

کتاب شیمی پایه یازدهم مبتکران در حقیقت برای موفقیت در کنکور و آزمون‌های تستی طراحی شده است. اما دانش آموزان می‌توانند برای امتحانات نهایی و مدرسه نیز این کتاب استفاده کنند. چرا که درسنامه‌های آن تمامی مطالب کتاب را پوشش می‌دهد. همچنین وجود تست‌های مختلف باعث تثبیت شدن مباحث درسی خواهد شد. اگر نگاهی به فهرست کتاب شیمی یازدهم مبتکران بیاندازید متوجه خواهید شد که عناوین کتاب چقدر دقیق و جامع مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل هیچ گونه نیازی به کتاب درسی مشاهده نخواهد شد. علاوه بر آن، پاسخ نامه‌های تشریحی نیز به یادگیری هرچه بیشتر درس شیمی کمک قابل توجهی می‌کند.

این کتاب از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

شیمی یازدهم مبتکران از سه بخش اصلی تشکیل شده است که شامل درسنامه‌ها، پرسش‌های چهار گزینه‌ای و پاسخ‌های تشریحی است. با مطالعه این کتاب دریافتیم که تمامی این بخش‌ها با نهایت دقت و حوصله نوشته شده است. بنابراین اشکالات علمی و نگارشی در آن بسیار محدود است. لازم به ذکر است که درسنامه‌های کتاب شیمی یازدهم در لابه لای تست‌ها قرار گرفته است و شما با پاسخ به هر تست، مطالب درسی را نیز آموزش می‌بینید. همچنین، استفاده از سوالات کنکور سراسری می‌تواند شما را با تله‌های تستی در کنکور و نکات مهم کنکوری آشنا کند که در این کتاب به آن توجه ویژه‌ای شده است.

درسنامه‌های شیمی یازدهم مبتکران

ویژگی مثبت کتاب شیمی یازدهم مبتکران این است که درسنامه‌های ساده و قابل فهمی دارد. این ویژگی باعث شده است که دانش آموزان بتوانند ارتباط خوبی با آن برقرار کنند. علاوه بر آن، داشتن یک لحن صمیمی و در بعضی مواقع طنز، در بین درسنامه‌ها و پاسخ‌های تشریحی باعث شده است که مطالعه کتاب خسته کننده نبوده و مخاطب با شور و اشتیاق بیشتری به سراغ درسنامه‌ها برود. البته باید گفت که در برخی از فصول کتاب، مباحث خارج از کتاب درسی نیز عنوان شده است. این مباحث قطعا برای دانش آموزان جذابیت داشته و یادگیری سایر مباحث را راحت‌تر می‌کند اما متاسفانه باعث افزایش حجم کتاب شده است.

تست‌های کتاب شیمی یازدهم مبتکران

در این کتاب به پرسش‌های چهار گزینه‌ای توجه ویژه‌ای شده است چراکه هدف اصلی از نگارش آن کنکور سراسری بوده است. به همین منظور، تست‌های فراوان به صورت میکرو طبقه بندی آورده شده است که‌ترتیب قرار گرفتن آن‌ها مطابق با کتاب درسی است. همچنین از مطالب مهم، تست‌های بیشتری مشاهده می‌شود که نشان دهندهٔ اهمیت آن هاست. جالب است بدانید که تست‌های تالیفی نیز در کتاب شیمی یازدهم مبتکران به وفور یافت می‌شود. در این تست‌ها سعی شده است که تمامی مطالب کتاب درسی پوشش داده شود. علاوه بر آن، استفاده از ایده‌های خلاقانه و نو برای طراحی تست‌ها باعث جذابیت این بخش شده است.

ویژگی‌های ظاهری

کتاب شیمی یازدهم توسط انتشارات مبتکران و در یک جلد رحلی نوشته شده است. این کتاب برای دانش آموزان رشته ریاضی و تجربی مناسب بوده و مطالب درسی هر دو رشته را پوشش می‌دهد. شیمی یازدهم مبتکران حدود یک کیلو دویست گرم وزن داشته و دارای ۷۲۰ صفحه است. طراحی جلد این کتاب نیز با نهایت دقت انجام شده است و در نگاه اول، جذابیت خاصی در آن دیده می‌شود. همچنین استفاده از فونت‌های مختلف در صفحات کتاب باعث شده است که مطالعهٔ آن آزار دهنده نباشد. صفحه آرایی نیز طوری انجام شده است که مخاطب به راحتی بتواند مباحث مورد نیاز خود را پیدا کرده و بدون هیچ مشکلی آنها را مطالعه کند. استفاده از کاغذ مرغوب نیز برای چاپ کتاب، ارزشمندی آن را دوچندان کرده است.

جمع بندی و نتیجه گیری

کتاب شیمی یازدهم مبتکران ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که باعث می‌شود مطالعهٔ آن خالی از لطف نباشد. وجود درسنامه‌های جامع و دقیق در کنار پرسش‌های چهار گزینه‌ای طبقه بندی شده و پاسخ‌های تشریحی از جمله نکات مثبت این کتاب است. همچنین استفاده از لحن نوشتاری صمیمی و فونت‌های زیبا، مطالعه کتاب را لذت بخش کرده است. مولفان به منظور آموزش بهتر، نهایت سعی خود را کرده‌اند. به عنوان مثال، در درسنامه‌ها از نمودار و شکل به طور ویژه‌ای استفاده شده است. همچنین رنگ بندی نکات مهم موجب شده است که به خاطر سپردن آن‌ها بسیار راحت‌تر باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این کتاب، مشخص شدن تست‌های مهمتر است. در این حالت اگر فرصت کافی برای پاسخ به همه تست‌ها نداشته باشید، می‌توانید تنها به تست‌های مهمتر که علامت گذاری شده‌اند پاسخ دهید.

لینک خرید 

مشترک شدن در خبرنامه ما

به روز رسانی دریافت کنید و از بهترین ها بیاموزید

اخبار و رویدادهای بیشتری در خصوص کتاب و کنکور و تیزهوشان مشاده کنید.

اخبار

نوروز ۱۴۰۳ مبارک

این عید پر از عطر دل انگیز خداستسرشارترین آینه‌ی خاطره‌هاستنوروز خوشت همیشه رنگین با عشقآراسته با دلی که همراه خداست

آیا می خواهید دانش خود را تقویت کنید؟

با ما تماس بگیرید و در تماس باشید

💳 ارسال تصویر تراکنش کارت به کارت

شماره کارت: 3529-4934-1410-6362

علیرضا احمدزاده سبزه وار