✅ چهار دلیل علمی که چرا کودکان باید در طبیعت حضور داشته باشند:

اشتراک گذاری این خبر

📝 در ادامه قسمتی از مقاله ضرورت حضور کودکان در طبیعت را از نظر می گذرانید :
.
⁦۱️⃣⁩طبق گفته بن کلسکی در برنامه تدتاک با عنوان « به طبیعت نزدیک شو » در سال ۲۰۱۴ تعداد کودکانی که در طبیعت و فضای باز حضور دارند نسبت به تعداد نسل والدینشان نصف شده است . او کودکان سال ۱۹۷۰ را با کودکان سال ۲۰۰۰ مقایسه کرد ؛ در یک ارتباط مستقیم ، میزان چاقی کودکان در این مدت زمان سه برابر شده بود ، که احتمالا یکی از اصلی ترین پیامدهای در خانه ماندن است . بدیهی است که این اتفاق به لطف تغییر سبک زندگی ، افزایش سریع فعالیت های کم تحرک و شیوع بازی های ویدئویی به جای فعالیت های بدنی رخ داده و اتفاقی نبوده است .
.
⁦۲️⃣⁩ یک مطالعه در مرکز تحقیقات چشم پزشکی نیز در سال ۲۰۱۱ نشان داد : با هر یک ساعت زمان اضافه ای که در طبیعت و خارج منزل سپری کنید ، % ۲ از اختلالات مربوط به نزدیک بینی کاهش می یابد » . بنابراین هر یک ساعت سپری شده در خارج از منزل ، ریسک از دست دادن توانایی دیدن اشیاء نزدیک را ۲ % کاهش می دهد .
.
⁦۳️⃣⁩ « ذره ای آلودگی هرگز به کسی آسیب نمی رساند » . من فکر می کنم آدم خوش شانسی هستم که این جمله را در طول زمان رشد خود بارها شنیدم ؛ مثلا هنگامی که غذایی را که بر زمین ریخته بود خوردم و یا روزهایی که پابرهنه بر زمین ها می دویدم . ایده والدین من این بود که یک سیستم ایمنی قوی یعنی نترسیدن مدام از میکروب ها و آلودگی ها ، اما در آن زمان نمی دانستم این مفهوم کاملا علمی است .
.
⁦۴️⃣⁩ کودکانی که بیشتر در طبیعت و خارج از منزل حضور داشته و بازی می کنند ، بزرگسالانی هستند که در آینده از طبیعت محافظت می کنند . بله درست است ، مطالعات نشان می دهند افرادی که در طرفدار حفاظت از محیط زیست هستند ، معمولا افرادی هستند که در جوانی و سنین پایین بیشتر در طبیعت و فضای باز حضور داشته اند .

مشترک شدن در خبرنامه ما

به روز رسانی دریافت کنید و از بهترین ها بیاموزید

اخبار و رویدادهای بیشتری در خصوص کتاب و کنکور و تیزهوشان مشاده کنید.

اخبار

عید سعید فطر مبارک

عید فطر عید پایان یافتن رمضان نیستعید بر آمدن انسانی نو از خاکستر‌های خویشتن خویش استچونان ققنوس که از خاکستر خویش دوباره متولد می‌شودعید فطر

آیا می خواهید دانش خود را تقویت کنید؟

با ما تماس بگیرید و در تماس باشید

💳 ارسال تصویر تراکنش کارت به کارت

شماره کارت: 3529-4934-1410-6362

علیرضا احمدزاده سبزه وار