زبان انگلیسی یازدهم اناری مبتکران

اشتراک گذاری این خبر

زبان سال یازدهم 
تست های کنکور : آخرین بخش تست های گرامر ، پرسش های کنکور است که به دانش آموزان کمک می کند با دیدگاه طراحان کنکور هرچه بهتر آشنا شوند.
آموزش واژگان (Vocabulary organizer) : شاید بارزترین سیاست تالیف کتاب های Vision ، تاکید بر اهمیت واژگان در یادگیری زبان دوم ( اینجا زبان انگلیسی ) است. به این ترتیب ما نیز تمامی کلمات کتاب درسی ( از مقدمه ی هر درس گرفته تا لغات مهم کتاب کار ) را در قالب جلسات آموزشی پوشش دادیم و با ارائه مثال ها ، ترکیبات رایج (Collections) و مترادف و متضادها، بستری مناسب برای به خاطر سپردن واژگان فراهم کردیم . با توجه به میزان اهمیت لغات و  درجه بندی آن ها ، لغات هر درس به ۳ الی ۴ جلسه ی مطالعاتی تقسیم شده است.
دانش آموزان در ابتدا با مطالعه ی جلسه ی اول ، به لغات اصلی و مهم هر درس مسلط خواهند شد و برای سایر لغات (که البته کم اهمیت نیستند ) به جلسات مطالعاتی بعدی مراجعه خواهند کرد.

تست های چهار گزینه ای واژگان : هماندد گرامر ، برای تسلط هرچه بیشتر بر روی واژگان تست هایی آماده کردیم تا دانش آموزان ضمن تمرین ، با بافت درست جملات ، کاربردهای رایج  هرکلمه و اصول انتخاب گزینه ی صحیح آشنا شوند.
معرفی بخش های گوناگون این تست ها:
تست های سطح یک: تمامی واژگان مهم کتاب درسی در این قسمت جمع آوری شده اند. به طوری که دانش آموزان با حل تست های این بخش صد درصد بر محتوای اصلی هردرس مسلط خواهند شد.
تست های حاشیه ی کتاب درسی : صورت تمرینات و کتاب کار: همان طور که از عنوان این بخش پیداست ، کلماتی که در حاشیه ی کتاب درسی ، صورت تمرینات و کتاب کار معرفی شده اند. در این بخش مورد سوال قرار گرفته اند و هدف از طراحی این  بخش این است که دانش آموزان بتوانند  دامنه ی واژگان خود را گسترش دهند تا در فرآیند یادگیری این زبان گام های محکم تری بردارند.
 تست های نوادگان شکسپیر Shakespeare : مشابه گرامر ، حل این تست ها صرفا برای دانش آموزانی توصیه می شود که در دوبخش پیشین به تسلط  کامل رسیده اند. سعی شده است مشتقات مهم و معنی دوم کلمات اصلی درس در قالب این تست ها آموزش داده شود.
تست های مروری : همانند بخش گرامر ، از لغات مهم دروس قبلی تست هایی طراحی شده است. به گونه ای که با حل این تست ها ذهن     دانش آموزان می تواند اطلاعات گذشته را مرور وبازخوانی کند.
تست های کنکور: برای آشنایی هر چه بهتر با نگرش طراحان کنکور ، تست های کنکورهای سال قبل در این قسمت منظور گردیده است.
آزمون جامع :در انتهای هر فصل یک آزمون جامع بیست سوالی شامل ۴ سوال گرامر ،۷ سوال واژگان ،۵ سوال کلوز تست ویک متن ۴ سوالی تالیف شده است. با حل این آزمون ها دانش آموزان هرچه بیشتر با محیط آزمون های تستی پیش رو آشنا خواهند شد.
ضمائم : در ضمیمه ی ۱ تمامی  نکات مربوط با تلفظ و آهنگ کلام بررسی شده است . در ضمیمه ی ۲ نیز لیست افعال با قاعده و بی قاعده ارائه شده است.
شیوه ی مطالعه ی کتاب :
توصیه می کنم یک دانش آموز متوسط ، درس زبان را هفته ای سه تا چهار ساعت مطالعه کند . نکته ی حائز اهمیت آن است که این میزان مطالعه  باید در طول هفته تقسیم شود و مثلا هر روز نیم ساعت یا یک روز در میان یک ساعت مطالعه داشته باشد. هرگز مطالعه ی درس زبان را به یک روز در هفته محدود نکنید . زیرا نهایتا آن روز و روز بعد  روی درس مسلط خواهید بود  اما در دراز مدت ، مطالب از ذهنتان پاک می شود.
شیوه ی مطالعه ی گرامر
 پیشنهاد می کنیم در ابتدای سال ، مطالب پایه ای گرامر سال های قبل را به سرعت مرو ر کنید .خصوصا بحث زمان ها  که از مباحث پایه ای فوق العاده مهم زبان است. در هر درس ابتدا بخش آموزش گرامر را مطالعه کنید و سوالات تالیفی را حل نمائید. پس از چند روز تست های کنکور را بزنید تا دانسته های خود را محک بزنید.

شیوه ی مطالعه ی واژگان:
بسیار سودمند خواهد بود اگر در همان ابتدای  سال ، واژگان سال های تحصیلی گذشته را مرور کنید . برای این منظور می توانید از کتابچه ی جیبی واژگان استفاده منید. لغات هر درس را طبق برنامه ی مطالعاتی که ارائه داده ایم  در سه الی چهار نوبت مطالعه کنید.پس از مطالعه ی بخش درسنامه ، تست های تالیفی را صفحه به صفحه حل و بررسی کنید. ددر این مقطع نیازی به وقت گرفتن نیست.شما باید در این مرحله بیشتر روی بعد یادگیری خود کار کنید.سوالات لغت کنکورهای اخیر را  بعد از چند روز از زدن تست های تالیفی کار کنید.
شیوه ی مطالعه ی بخش در ک مطلب:
       احتمالا می دانید که بحث متن خوانی در کنکور های سال های اخیر  بسیار پر اهمیت شده است . به طوری که حدود پنجاه درصد سوالات اخیر کنکورهای سراسری برگزار شده مربوط به درک مطلب بوده است.  سعی کنید سوالات این بخش را به همراه پاسخنامه ی تشریحی به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید.

مولفان : دکتر شهاب اناری و مهندس روزبه شهلایی

 

 

لینک خرید :

مشترک شدن در خبرنامه ما

به روز رسانی دریافت کنید و از بهترین ها بیاموزید

اخبار و رویدادهای بیشتری در خصوص کتاب و کنکور و تیزهوشان مشاده کنید.

اخبار

عید سعید فطر مبارک

عید فطر عید پایان یافتن رمضان نیستعید بر آمدن انسانی نو از خاکستر‌های خویشتن خویش استچونان ققنوس که از خاکستر خویش دوباره متولد می‌شودعید فطر

آیا می خواهید دانش خود را تقویت کنید؟

با ما تماس بگیرید و در تماس باشید

💳 ارسال تصویر تراکنش کارت به کارت

شماره کارت: 3529-4934-1410-6362

علیرضا احمدزاده سبزه وار